• blijfovereind

#skipdecoronadip

Het Rode Kruis Nederland organiseert vanaf 5 april een speciale #skipdecoronadip-themamaand voor jongeren.

Dit is omdat de hulporganisatie ziet dat steeds meer jongeren door de langere lockdown kampen met motivatieproblemen. “Uit de ruim 12 duizend aanmeldingen voor de eerste challenge, hebben we gezien dat mensen, en in het bijzonder jongeren, grote behoefte hebben aan meer positiviteit tijdens de lockdown”, zegt Madelon Bronner, psycholoog bij het Rode Kruis. De skipdecoronadip-themamaand is een verdieping op de #skipdecoronadip challenge.

Het Rode Kruis is in februari de #skipdecoronadip challenge gestart nadat uit onderzoek bleek dat 72 procent van de jongeren van 16 tot en met 30 jaar opziet tegen de komende maanden waarin we nog met het coronavirus te maken zullen hebben. Onder de jongeren die zeggen regelmatig of vaker met gevoelens van eenzaamheid of somberheid te kampen, is dit zelfs 90 procent. Naast #skipdecoronadip challenge en de speciale themamaand blijft het Rode Kruis via ons, de organisatie Blijfovereind, coaching aanbieden tijdens de coronatijd.

5 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts